close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • loading...
    YourAds Here YourAds Here

    خبر خوان - منتخب اخبار روز ایران

    بازدید : 67
    سه شنبه 18 آبان 1395 زمان : 23:25

    شرح خبر:

    احمد امیرآبادی نماینده مردم قم و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از غرفه باشگاه خبری توانا در نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: دولت برنامه‌ای به مجلس ارسال نکرده است و در واقع احکام مورد نیاز برای تدوین برنامه ششم توسعه را تقدیم پارلمان کرده است.

    *در حال نگارش لایحه برنامه ششم توسعه در تلفیق هستیم

    وی افزود: ما الان در حال برنامه‌نویسی در کمیسیون تلفیق هستیم. یعنی کاری که باید دولت انجام می‌داد را ما انجام می‌دهیم، به همین جهت رسیدگی به برنامه ششم در مجلس قدری هم زمان برده است و ما نگرانیم زمان از آن مهلت قانونی‌مان بگذرد، ما باید مباحث پنج سال آینده کشور را در لایحه برنامه ششم بیاوریم و بودجه‌های سنواتی را بتوانیم بر اساس قانون برنامه ششم تدوین کنیم تا ان‌شاءالله کشور به جایی برسد.

    امیرآبادی با بیان اینکه به همین دلیل امروز کار کمیسیون تلفیق بسیار کار سنگینی است،‌ تصریح کرد: برخی از نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق نیز سال اولی است که در پارلمان حضور دارند، در عین حال که تخصص و تجربه‌های لازم را در رشته خودشان دارند، اما مباحث مربوط به برنامه‌نویسی در داخل مجلس فنون خاص خودش را دارد، روند بررسی برنامه ششم در کمیسیون تلفیق از پیشرفت خوبی برخوردار است.

    *اوایل آذرماه لایحه برنامه ششم به صحن علنی مجلس می‌آید

    وی با بیان اینکه امیدواریم طی دو هفته آینده یعنی اوایل آذرماه گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه ششم توسعه تقدیم صحن علنی شود، ادامه داد: با توجه به اینکه باید در ابتدا قانون برنامه ششم را به تصویب برسانیم و سپس بودجه سال 96 را بررسی و مصوب کنیم و لذا تلاش خواهیم کرد هر چه سریعتر لایحه برنامه ششم در صحن علنی مورد بررسی قرار گرفته و نهایی شود.

    *فراکسیون ولایت از ابتدا با محوریت لاریجانی تشکیل شد

    این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه این گفت‌وگو به بیان نکاتی درباره فراکسیون‌های ولایت و مستقلان ولایی پرداخت و اظهار داشت: فراکسیون ولایت در ابتدای آغاز به کار مجلس دهم با محوریت آقای لاریجانی شکل گرفت، ریاست فراکسیون بر عهده ایشان گذاشته شد و نام فراکسیون را هم آقای لاریجانی انتخاب کردند اما اعضای فراکسیون ولایت از دو طیف بودند، یکسری از نمایندگان کسانی بودند که بیشتر طرفداران دولت بودند و برخی از نمایندگان هم اصولگرایانی بودند که با پرچم اصولگرایی وارد پارلمان شده بودند.

    *35 عضو شورای مرکزی فراکسیون‌های ولایت و مستقلان ولایی انتخاب می‌شوند

    وی با بیان اینکه بر اساس ثبت‌نام انجام شده 130 نفر در فراکسیون اصولگرایان ثبت‌نام کردند که آقای حاجی‌بابایی موقتا اداره این فراکسیون را بر عهده دارد، تأکید کرد: پیش‌نویس اساسنامه تقریباً آماده شده و به زودی تشکیل جلسه خواهیم داد، شورای مرکزی هم انتخاب خواهند شد به این شکل که 17 نفر از فراکسیون اصولگرایان ولایت و 17 نفر از فراکسیون مستقلان ولایی یعنی 34 نفر و همچنین آقای لاریجانی هم عضو شورای مرکزی خواهد بود، در مجموع 35 نفر عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت از دو فراکسیون خواهند بود.

    *دولت با تغییر 3 وزیر به دنبال بمب انتخاباتی در کشور بود

    امیرآبادی همچنین با اشاره به رأی‌آوری هر سه وزیر پیشنهادی در صحن علنی، تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند رأی مجلس به هر سه وزیر در واقع رأی اصلاح‌طلبی بوده است در حالیکه اینطور نیست،‌ این در واقع رأی به وزرا برای مسئولیت 6 ماهه حالا مقداری کمتر یا بیشتر بود، به علاوه اینکه مجلس با این رأی بهانه را از دولت گرفت چون دولت می‌خواست با تغییر سه وزیر فرهنگی و اجتماعی، بمبی را در کشور برای انتخابات سال آینده منفجر کند اما من فکر می‌کنم با تغییر این سه وزیر حتی یک ترقه هم منفجر نشد.

    *مجلس با رأی به هر 3 وزیر بهانه را از دولت گرفت

    این عضو هیأت رئیسه مجلس همچنین یادآور شد: تحلیل ما از سه وزیر رأی آورده در مجلس این است که نمایندگان می‌خواستند با این رأی بهانه را از دولت بگیرند، چون این دولت به راحتی تمام مشکلات را گردن دیگران می‌اندازد و در این زمینه نمره بیست دارد.

    *دولت به جای ارائه خدمات به کشور بیشتر به دنبال بهانه‌جویی است

    وی با بیان اینکه دولت به جای اینکه یکسری خدماتی را به مردم ارائه دهد، بیشتر دنبال بهانه‌جویی است, گفت: ما برای اینکه این بهانه‌ها گرفته شود به هر سه وزیر رأی دادیم، فراکسیون امید از ابتدا اعلام کرده بود که به هر سه وزیر رأی می‌دهد اما در کل فضای مجلس اینگونه است که نمایندگان به خاطر اینکه می‌خواهند به دولت کمک کنند تا امور کشور را راه بیندازد به وزرا رأی می‌دهند، یا حتی برخی از نمایندگان با خود وزرای پیشنهادی ارتباطاتی می‌گیرند و به آنها رأی می‌دهند.

    امیرآبادی اضافه کرد: فراکسیون ولایت در زمینه رأی‌دهی به وزرای پیشنهادی از انسجام لازم برخوردار نبود یعنی بنا نداشت انسجام لازم را داشته باشد چون صبح روز رأی‌دهی هم که فراکسیون تشکیل جلسه داد، جمع‌بندی نداشتیم که به کدام وزیر رأی دهیم و به کدام وزیر رأی ندهیم.

    نماینده قم در مجلس خاطرنشان کرد: اگر در مجلس آن روز نه مخالفی و نه موافقی صحبت نمی‌کردند، یکی از وزرا قطعا رأی نمی‌آوردند.

    *«فساد» بزرگ و کوچک و اصللاح‌طلبی و اصولگرایی ندارد

    این عضو هیأت رئیسه مجلس در بخش پایانی گفت‌وگوی خود با فارس، با اشاره به فساد صندوق ذخیره فرهنگیان و معوقه خواندن این فساد توسط رئیس‌جمهور، توضیح داد: فساد بزرگ و کوچک ندارد و باید با آن برخورد شود. فساد اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد، ما باید با فساد مبارزه کنیم.

    وی اضافه کرد: آقای قالیباف شخصا خودش درباره مسائل مطرح شده در مورد شهرداری تهران پای کار آمد و خواست که این موضوع پیگیری شود و خودش درخواست کرد و ما در سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت این موضوع را بررسی کردیم، ما در این سازمان همگی اصولگرا هستیم و موضوعات پیش‌ آمده در شهرداری تهران که مربوط به آقای قالیباف که خود او هم اصولگراست را مورد رسیدگی قرار دادیم.

    امیرآبادی با بیان اینکه فساد، فساد است و ما تعارف نداریم،‌گفت: خود آقای قالیباف، همسر و فرزندانش و بستگان درجه یک وی، هیچ کدام هیچ استفاده‌ای نکردند و ما پس از بررسی به این نتیجه رسیدیم. اگر اصلاح‌طلبان هم فساد کنند، وارد بررسی آن می‌شویم چرا که باید با فساد مبارزه شود.

    وی ادامه داد: وقتی 30 نفر هشت هزار میلیارد تومان می‌گیرند و پس نمی‌دهند، فرقی نمی‌کند نام آن را چه چیزی بگذاریم، اسم مهم نیست بلکه فسادی که صورت گرفته مهم است و باید با آن مبارزه شود، امروز هشت هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره فرهنگیان که متعلق به بانک سرمایه بوده است، برده‌اند و نمی‌آورند.

    *نامگذاری فسادهای اقتصادی جناحی و حزبی صورت می‌گیرد

    تیتر خبر منتشر شده: :سنجش عیار فوتبال کهگیلویه و بویراحمد با دیدار تیم‌های نفت گچساران و زاگرس یاسوج
    نظرات این مطلب

    تعداد صفحات : 26

    درباره ما
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 122
  • بازدید سال : 324
  • بازدید کلی : 3131
  • کدهای اختصاصی